Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

FaceBook oldalunk

Látogatók

Mai1324
Heti13811
Havi79258
Összes2324583

IP: 3.238.107.166 Unknown - Unknown 2020. november 27. péntek, 12:23

Ki van itt?

Guests : 62 guests online Members : No members online

Honlapok

SULINET Matematika

Oktatási Hivatal

Versenyvizsga portál
banvv

Matematika Portálok

Berzsenyi Dániel Gimnázium

berzsenyi

Óbudai Árpád Gimnázium
arpad

 

Szent István Gimnázium

sztistvan

A gondolkodás öröme
gondolkodasorome

Keresés az Arany Dániel Matematikaverseny (AranyD) feladatbankjában

Találatok száma laponként:
Keresési szűrő: ad_20192020_h2k1f
 
Találatok száma: 6 ( listázott találatok: 1 ... 6 )

1. találat: ARANYD 2019/2020 Haladó II. kategória 1. forduló 1. feladat ( AD_20192020_h2k1f1f )
Témakör: *Algebra

Oldjuk meg az alábbi egyenletet a valós számok halmazán:

$ 4x^2+\dfrac{1}{x^2}-3=4x-\dfrac{2}{x} $



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
2. találat: ARANYD 2019/2020 Haladó II. kategória 1. forduló 2. feladat ( AD_20192020_h2k1f2f )
Témakör: *Kombinatorika

Dobjunk 5-ször egy szabályos hatoldalú kockával. Dobásainkat ı́rjuk egymás mellé és alkossunk ı́gy 5-jegyű számokat. Tekintsük az összes ı́gy létrehozható számot. Melyikből van több és miért: azokból a számokból, amelyekben van legalább két azonos számjegy, vagy azokból, amelyekben nincs két szomszédos 6-os számjegy?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
3. találat: ARANYD 2019/2020 Haladó II. kategória 1. forduló 3. feladat ( AD_20192020_h2k1f3f )
Témakör: *Geometria

Mutassuk meg, hogy bármely olyan $ABCDEF$ hatszögre, amelynek minden szöge egyenlő, igaz, hogy $AB−DE = EF −BC = CD−FA$. ($AB$, $BC$, $CD$, $DE$, $EF$ és $FA$ a hatszög oldalainak hosszát jelölik.)



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
4. találat: ARANYD 2019/2020 Haladó II. kategória 1. forduló 4. feladat ( AD_20192020_h2k1f4f )
Témakör: *Kombinatorika

Legyenek $a_n$ és $b_n$ a következő rekurziókkal megadott sorozatok: $a_1 = 1$; $a_{n+1} = 10 \cdot a_n + 1$ ($n \ge 1$) és $b_1 = 1$; $b_{n+1} = 10 \cdot (b_n + 1)$ ($n \ge 1$), továbbá legyen $c_n = b_n − a_n$. Kiszámolva az $s_{2019} = c_1 + c_2 + c_3 + \ldots + c_{2019}$ összeget; $s_{2019}$-ben mennyi a számjegyek összege?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
5. találat: ARANYD 2019/2020 Haladó II. kategória 1. forduló 5. feladat ( AD_20192020_h2k1f5f )
Témakör: *Számelmélet

Adott két halmaz: $A = \{1; 3; 5; 7; 9; 11; 13; 15; 17; 19\}$ és $B = \{2; 4; 6; 8; 10; 12; 14; 16; 18; 20\}$. Határozzuk meg azt a legkisebb pozitı́v egész számot, amely mind az $A$, mind a $B$ halmaz elemei közül pontosan öthöz relatı́v prı́m! (Két pozitı́v egész szám relatı́v prı́m, ha legnagyobb közös osztójuk 1.)



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
6. találat: ARANYD 2019/2020 Kezdő I. kategória és II. kategória 1. forduló 1. feladat ( AD_20192020_k1k1f1f, AD_20192020_k2k1f1f )
Témakör: *Algebra

A bűvös négyzet egy olyan négyzet alakú számtáblázat, amelynek minden egyes oszlopában, sorában és átlójában szereplő három szám összege ugyanannyi. Ezt az összeget szokás bűvös összegnek nevezni. Adjuk meg a mellékelt megkezdett ( 3 × 3-as) bűvös négyzet minden lehetséges kitöltését!

 

 

 

 



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba

QR kód

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

QR

 

 

 

Bejelentkezés cikkíróknak