Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

FaceBook oldalunk

Látogatók

Mai226
Heti2835
Havi29760
Összes3881970

IP: 3.229.117.123 Unknown - Unknown 2022. augusztus 16. kedd, 02:40

Ki van itt?

Guests : 31 guests online Members : No members online

Honlapok

SULINET Matematika

Oktatási Hivatal

Versenyvizsga portál
banvv

Matematika Portálok

Berzsenyi Dániel Gimnázium

berzsenyi

Óbudai Árpád Gimnázium
arpad

 

Szent István Gimnázium

sztistvan

A gondolkodás öröme
gondolkodasorome

fb keresés

Arany Dániel Matematikaverseny (AranyD)

Találatok száma laponként:
Keresési szűrő: ad_20172018_k3k1f
 
Találatok száma: 5 (listázott találatok: 1 ... 5)

1. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 1. feladat
Témakör: *Geometria (szög)   (Azonosító: AD_20172018_k1k2f1f, AD_20172018_k2k2f1f, AD_20172018_k3k1f1f )

Az ABCD szimmetrikus trapézban $AB || CD$ és $AB \ge CD$. E és F a BC, illetve CD oldalak egy-egy belső pontja. Tudjuk, hogy CE=CF. Az EF egyenes az AD egyenest a G pontban metszi. Mekkorák a trapéz szögei, ha a DFG háromszög egyenlő szárú?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
2. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 2. feladat
Témakör: *Algebra   (Azonosító: AD_20172018_k1k2f2f, AD_20172018_k2k2f2f, AD_20172018_k3k1f2f )

Mutassuk meg, hogy tetszőleges a , b , c valós számok esetén a következő számok között biztosan van legalább egy olyan, amelyik nem negatív: $ 4a^2 - 2b + 1,\ b^2 + 2c + 4$, és $c^2-8a+ 1$



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
3. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 3. feladat
Témakör: *Algebra   (Azonosító: AD_20172018_k1k2f3f, AD_20172018_k2k2f3f, AD_20172018_k3k1f3f )

Egy iskola igazgatója összehívta az osztályok küldöttjeit (összesen 32 tanulót), hogy választ kapjon az alábbi kérdésekre:

a) Kezdődjön-e fél órával később a tanítás?

b) Jó lenne-e, ha a testnevelés órák a tízórai szünet előtt lennének megtartva?

c) Szeretnék-e a tanulók, ha a rajzórák szerdánként lennének?

A szavazásról a következőket tudjuk. A korai testnevelés órákat csak 16-an támogatták, az első kérdésre 17, míg a harmadikra 25 igen szavazat érkezett. Az első kérdésre igennel válaszolók közül 8-an nem akartak korán tornázni, 6-an pedig szerdán rajzolni. Azok, akik a második és harmadik kérdésre is igennel válaszoltak 12-en voltak, de ennek a társaságnak a fele nem szerette volna, ha a tanítás később kezdődik. Hány küldött szavazott minden kérdésre igennel? Hányan szavaztak minden kérdésre nemmel?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
4. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 4. feladat
Témakör: *Algebra   (Azonosító: AD_20172018_k1k2f4f, AD_20172018_k2k2f4f, AD_20172018_k3k1f4f )

Az osztály matematika órán a faktoriális fogalmát tanulta: egy n pozitív egész szám faktoriálisa az n-nél nem nagyobb pozitív egészek szorzatát jelenti, jelölése n!. Kiszámolták 1-től 20-ig a pozitív egész számok szorzatát, majd a kapott 19-jegyű számot felírták a táblára. Szünetben azonban valaki letörölt néhány számjegyet, így most a táblán a következő egyenlőség látható:

$ 20!=243290200\square 1766\square \square \square \square \square $

ahol a $\square $-ek helyén álló számjegyek már nem olvashatóak. Határozd meg a hiányzó számjegyeket a szorzat kiszámolása nélkül!



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
5. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 5. feladat
Témakör: *Algebra   (Azonosító: AD_20172018_k1k2f5f, AD_20172018_k2k2f5f, AD_20172018_k3k1f5f )

Az első síknegyedben a ( 0; 0 ) pontból kiindulva sorra vesszük az egész koordinátájú pontokat az ábra szerint. (Tehát például a (2; 1 ) pont a 8-as sorszámot kapja.)

a) Határozd meg a ( 12; 2017) pont sorszámát!

b) Melyik ponthoz rendeljük a 2018-as sorszámot?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

HivatalosHonlap Matkonyv InformatikaPortal KemiaPortal  
FizikaPortal KulturtortenetiEnciklopedia AlsosPortal TortenelemFilozofia
BiologiaPortal BiologiaPortal MagyarPortal MagyarPortal
  BiologiaPortal MagyarPortal  

QR kód

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

QR

 

 

 

Bejelentkezés cikkíróknak